Powered by Blogger.
RSS
Container Icon

ELLOOOOOOOOOOO...

HI.. FRIENDS..
SAYA SHA.. JOM TENGOK APA YANG ADA KAT SHAS VARIETY NIH! .. KLIK KAT MANA-MANA LABEL UNTUK MELIHAT CONTOH-CONTOH KEK DAN PENGACARA MAJLIS OK... HARAP U ALL BAGI SOKONGAN... SEND MESSAGE KAT INBOX SAYA DI FACEBOOK SHA KHALID.. OK.. ENJOY IT..

RUMUSAN TAJUK : PENYEDIAAN DAN PE NYAJIAN MAKANAN

RUMUSAN TAJUK :  PENYEDIAAN DAN PE NYAJIAN MAKANAN.


11.    Hidangan sepinggan lengkap bermaksud hidangan yang mempunyai keseimbangan        nutrient dan zat yang diperlukan oleh badan manusia. Antara kandungan nutrien yang    diperlukan oleh tubuh manusia ialah :
·         Karbohidrat
·         Lemak
·          Protein
·         Vitamin
·         Garam mineral

22.    Hidangan sepinggan lengkap yang ada di Malaysia ialah hidangan  sepinggan lengkap  cara barat, timur dan setempat.

33.    Hidangan lengkap yang ada di Malaysia di pengaruhi oleh budaya barat, timur dan  setempat  memandangkan masyarakat kita mudah menerima budaya makanan orang lain  terutamanya dari Negara barat yang disesuaikan dengan rasa untuk masyakat kita.  Pengaruh yang dibawa ini menghasilkan kepelbagaian jenis makanan yang boleh didapati  di Malaysia.

44.    Hidangan tradisional Malaysia masih lagi di kekalkan, ini jelas sekiranya ada
 hari keraian seperti Hari Raya Aidilfitri, Tahun Baru Cina, Hari Raya Deepavali dan  Krismas.

55.    Peranggu meja boleh didefinisikan sebagai set kutleri yang disusun di atas meja untuk  tetamu yang sesuai dengan menu yang ditawarkan.

66.    Kepelbagaian budaya di Malaysia menjadikan ia satu tarikan pelancong dari luar negara. Budaya mencuba  sesuatu makanan yang baru dan asing mudah diterima oleh masyarakat dari luar mahupun masyarakat kita sendiri. Malaysia kaya dengan pelbagai jenis makanan dan rakyatnya sendiri banyak menghabiskan masa di meja makan.

77.    Di Malaysia kebanyakkan restoran menggunakan peranggu meja hidangan barat. Walaupun peranggu meja bagi hidangan masakan Melayu, Cina dan India masih digunakan bagi mengekalkan kebudayaan hidangan masing-masing.
7

  









  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment